Informácie pre pacientov
A
Prvá návšteva
Počas prvej návštevy sa vykoná vstupná prehliadka, zhodnotí sa stav chrupu pacienta a stanovia sa ciele liečby. Pacientovi sú tiež vysvetlené alternatívy liečebných postupov a použitých materiálov, a je oboznámený s cenou navrhovaných ošetrení.
B
Registrácia
Registrácia pacienta sa vykoná na základe dokladu totožnosti. Pri registrácii
pravdivo informujte lekára o Vašom zdravotnom stave, hlavne o alergiách a o liekoch, ktoré momentálne alebo dlhodobo užívate, a o ďalších skutočnostiach, ktoré súvisia s Vašim zdravotným stavom.
C
Zmluvní pacienti
Naša ambulancia má podpísanú zmluvu so všetkými zdravotnými poisťovňami:
• s Union zdravotnou poisťovňou, a. s.,
• so Všeobecnou zdravotnou poisťovňou, a. s.,
• s Dôverou zdravotnou poisťovňou, a. s.
Podmienkou pre podpísanie zmluvy o zdravotnej starostlivosti je doručenie potvrdenia o vyradení z evidencie u predchádzajúceho zubného lekára alebo čestného prehlásenia, že pacient nie je registrovaný u iného lekára.
Ak je pacient poistený v niektorej z vyššie uvedených poisťovní, má s našou ambulanciou podpísanú zmluvu o zdravotnej starostlivosti a spĺňa zákonom stanovené podmienky, budú mu účtované ceny, ktoré sú v stĺpci „so zmluvou“ aktuálneho cenníka.
D
Nezmluvní pacienti
Naši pacienti nemusia byť poistení v žiadnej zdravotnej poisťovni a ak sú poistení, nemusia mať s našou ambulanciou podpísanú zmluvu o zdravotnej starostlivosti.
V takomto prípade nepožadujeme zdravotnú dokumentáciu od predchádzajúceho zubného lekára, ani potvrdenie o vyradení z evidencie.
Nezmluvným pacientom účtujeme ceny, ktoré sú v stĺpci „bez zmluvy“ aktuálneho cenníka.
E
Dôvera
Základným predpokladom úspešnej liečby je dôvera pacienta v ošetrujúceho lekára a jeho liečebné postupy.
Ak má pacient akékoľvek otázky k stanovenej diagnóze, alebo k liečebnému postupu, lekár ich pacientovi vysvetlí.
F
Ošetenie a jeho cena
Pacient je vždy informovaný o diagnóze, možnostiach liečby s alternatívami, o liečebnom postupe, a o cene a trvaní liečby pred ošetrením.
Pacient si môže vybrať alternatívu, ktorá mu najviac vyhovuje. Cena ošetrenia je stanovená na základe aktuálneho cenníka.
G
Objednávací systém
V záujme poskytovania služieb v maximálnej kvalite používame objednávací systém na konkrétny dátum a čas. Tento spôsob práce odbremeňuje pacienta od zbytočného čakania v čakárni, a poskytuje lekárovi časovú pohodu pri ošetrení.
Termín návštevy je možné dohodnúť najlepšie telefonicky počas ordinačných hodín, alebo zanechaním odkazu na odkazovači. Absencia alebo zrušenie termínu menej ako 24 hodín pred objednaným termínom je spoplatňované.
H
Ohľaduplnosť
Žiadame pacientov aj ostatných návštevníkov, aby nevstupovali bez vyzvania do priestoru ordinácie.
Svojou ohľaduplnosťou poskytnete ošetrovanému pacientovi súkromie pri ošetrení a lekárovi umožníte nerušene sa sústrediť na prácu.
Napriek tomu, že sa pri objednaní pacienta vždy odhaduje trvanie ošetrenia, môžu vzniknúť nepredvídané okolnosti, ktoré vyžadujú ďalší čas a objektívne nie je možné ošetrenie ukončiť v plánovanom čase.
Ak sa tak stane, oznámime túto skutočnosť pacientovi v čakárni hneď, ako to pracovné postupy pri ošetrení umožnia.
I
Kópia zdravotnej dokumentácie
Pacient môže požiadať o kópiu zdravotnej dokumentácie, ktorú poskytujeme formou kópie overenej lekárom.
Kópiu zdravotnej dokumentácie môže prevziať pacient, zákonný zástupca, alebo splnomocnená osoba so splnomocnením na úkon prevzatia zdravotnej dokumentácie s notársky overeným podpisom pacienta.
Poskytnutie kópie zdravotnej dokumentácie je spoplatňované podľa aktuálneho cenníka.